Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu
a Předsmluvní informace pro spotřebitele dle 1820 a násl. občanského zákoníku
Tyto Všeobecné obchodní a výrobní podmínky (dále také jen „Podmínky“ nebo „tyto Podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé při dodávkách zboží a služeb nebo zhotovení díla obchodní společností MATRIX Media s.r.o., IČO 26504740, se sídlem Praha 7 – Holešovice, U Průhonu 1079/40, PSČ 170 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložce 86377, tel. 251251500, e-mail: info@matrixmedia.eu, provozovna Přístavní 1079/29, 170 00 Praha 7 (dále také jen „Dodavatel“) pro její zákazníky (dále v těchto Podmínkách označovaní jako „Zadavatelé“ – viz níže).
I. Základní ustanovení, vymezení pojmů
1) Dodavatel podniká v oblasti tiskové reklamy a marketingu, zejm. se zabývá těmito činnostmi: velkoplošným digitálním tiskem, outdoorovou i indoorovou reklamou, exteriérovým a interiérovým tiskem, tiskem megaboardů, bigboardů, billboardů, backlightů, tiskem na plachty vč. výstavby a instalace, podlahovou grafikou, tiskem na autoplachty, polepem automobilů, autobusů a tramvají, CLV - citylighty, tiskem na koberce, výrobou plakátů, letáků, potiskem materiálů P.O.S. (Point of Sale – v místě prodeje, tj. u Dodavatele) a P.O.P. (Point of Purchase – v místě nákupu, tj. u Zadavatele), světelnou reklamou, vlajkami, latexovým tiskem, potiskem individuálních interiérových a designových aplikací – tapety, sklo, akrylát, keramika, dřevo atd...
2) „Zadavatelem“ se rozumí osoba (právnická či fyzická), která u Dodavatele poptává či objednává zboží a služby nebo zhotovení díla (zejm. zboží, služby a činnosti uvedené v předchozím odstavci těchto Podmínek) nebo s Dodavatelem uzavřela smlouvu o takovém plnění nebo s Dodavatelem jinak vstoupila do obchodního závazkového vztahu.
3) „Zakázkou“ je každá jednotlivá dodávka konkrétního zboží či služeb nebo každé jednotlivé zhotovení konkrétního díla Dodavatelem pro Zadavatele.
4) „Spotřebitelem“ se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu nebo jedná s Dodavatelem.
5) Ustanovení těchto Podmínek platí pro každou jednotlivou Zakázku Dodavatele uskutečňovanou pro Zadavatele, nedohodou-li se v jednotlivém případě smluvní strany jinak. Tyto Podmínky se vztahují i na proces uzavírání každé jednotlivé smlouvy Zadavatele a Dodavatele.
II. Způsob objednávání
1) Dodavatel zpracovává jednotlivé Zakázky na základě jednotlivých smluv na Zakázku (smluv o dílo), přičemž za uzavřenou smlouvu na Zakázku mezi Zadavatelem a Dodavatelem se pro účely těchto Podmínek považují mj. také případy, kdy Dodavatel potvrdí písemnou objednávku Zadavatele na konkrétní Zakázku nebo pokud Zadavatel potvrdí nabídku Dodavatele (učiněnou obvykle na základěpředchozí poptávky či objednávky Zadavatele). Za právní jednání učiněné v písemné formě se pro účely těchto Podmínek považuje i elektronická zpráva (e-mail) zaslaná mezi stranami elektronickou formou.
2) Každá objednávka Zadavatele musí obsahovat přesné vymezení Zakázky, tj. zejména název zakázky nebo projektu, rozměry, materiál, typ tisku nebo specifikaci tiskařského zařízení, tisková kvalita, počet kusů - náklad, forma dokončení nebo finální úpravy, termín zadání Zakázky, termín dohodnutého vyhotovení Zakázky, soupis podkladů, které Zadavatel Dodavateli předává, popř. maketu, vzorek, nátisk apod. Pokud tomu tak není, zašle Dodavatel Zadavateli podrobnou specifikaci Zakázky a požádá jej o odsouhlasení/potvrzení.
3) Zadavatel je povinen současně s první objednávkou předložit Dodavateli osvědčení o plátci DPH, a údaje o jeho bankovním spojení. Za osobu, která je oprávněna jednat za Zadavatele se považuje mj. i osoba, která vedla v minulosti o Zakázce e-mailovou či jinou komunikaci s Dodavatelem a Zadavatel za takovou Zakázku zaplatil cenu či alespoň její část, neoznámí-li Zadavatel Dodavateli předem jinak.
1
4) Dodavatel nemá povinnost splnit Zakázku pro Zadavatele, dokud není Dodavatelem a Zadavatelem uzavřena smlouva na konkrétní Zakázku obsahující konkrétní specifikaci každé jednotlivé Zakázky.
III. Podklady pro realizaci Zakázky
1) K realizaci Zakázky je Zadavatel povinen poskytnout Dodavateli veškeré nezbytné podklady.
2) Tyto podklady musí být dodány Dodavateli Zadavatelem v písemné formě, popř. na příslušném nosiči dat či jinou, oběma stranami akceptovatelnou, formou.
3) Součástí předaných podkladů Dodavateli Zadavatelem musí být barevný výjezd z tiskárny nebo certifikovaný nátisk. V případě nedodání výjezdu u barevných podkladů Dodavatel nepřebírá odpovědnost za požadovanou kvalitu barevnosti tisku. V takovém případě nese odpovědnost za kvalitu barevnosti tisku pouze Zadavatel.
4) Podklady musí být zpracovány dle Požadavků na přípravu podkladů pro digitální tisk, které jsou určeny Dodavatelem a tvoří Přílohu č. 1 těchto Podmínek.
5) Pro kontrolu správnosti daného vizuálu (tj. podoby) na tisk je povinen Zadavatel předat Dodavateli i .jpg soubor obsahující stejný vizuál jako tisková data. Předejde se tak problému, že se při přenosu dat můžou data nebo jejich část poškodit.
6) Nejsou-li podklady Dodavateli předány včas nebo v Dodavatelem akceptovatelné formě (tj. např. v softwarovém formátu požadovaném Dodavatelem), je Dodavatel oprávněn od Zakázky odstoupit. Zadavatel nemá v takovém případě v souvislosti s odstoupením od Zakázky Dodavatelem právo na zaplacení náhrady škody, újmy ani jiné částky.
7) Není-li ve smlouvě sjednáno jinak, neodpovídá Dodavatel za správnost obsahu přijatých podkladů a není povinen je kontrolovat. Není-li sjednáno jinak, Zadavatel odpovídá za obsahovou správnost podkladů.
8) Dodavatel nenese žádnou odpovědnost za obsah dodaných podkladů a rovněž za následky způsobené dalším použitím Zakázek vyrobených v souladu s podklady převzatými od Zadavatele (např. vylepením billboardů vytištěných Dodavatelem, na nichž jsou chyby v datech zaslaných Zadavatelem).
IV. Realizace zakázky a součinnost Zadavatele
1) Práva a povinnosti Dodavatele:
a) Dodavatel bude realizovat Zakázky ve sjednané kvalitě dle typu technologií, a nebyla-li kvalita sjednána, v kvalitě obvyklé, na základě jednotlivých smluv, resp. Dodavatelem řádně potvrzených objednávek Zadavatele či Zadavatelem potvrzených nabídek Dodavatele ve sjednané době.
b) Dodavatel není v prodlení s realizací Zakázky po dobu, kterou je Zadavatel v prodlení s předáním, doplněním či požadovaným upřesněním podkladů pro realizaci Zakázky nebo s požadovanou a na Zadavateli závislou součinností. Způsobí-li Zadavatel svou nedostatečnou součinností, tj. zejm. tím, že bude vprodlení s předáním, doplněním či požadovaným upřesněním podkladů pro Zakázku, provedením požadovaných korektur nebo jiných dohodnutých činností v určeném termínu nebo změní-li se před sjednaným termínem dokončení Zakázky zadání od Zadavatele, sjednaná doba dokončení a předání Zakázky se posouvá o dobu, po kterou byl Zadavatel v prodlení s poskytnutím součinnosti a dále o dobu, po kterou Dodavatel dle svého výrobního programu zhotovuje jiné Zakázky pro jiné Zadavatele, a nemůže proto v té době (z důvodu omezených výrobních kapacit) zhotovit Zakázku Zadavatele, který byl v prodlení s poskytnutím součinnosti nebo změnil zadání Zakázky. V případech dle předchozích vět čl. IV. odst. 1) písm. b) těchto Podmínek je Zadavatel povinen strpět posunutí termínu dokončení Zakázky do vhodného náhradního termínu určeného Dodavatelem podle výrobního programu a kapacit Dodavatele, přičemž Zadavatel se pro takový případ vzdává práva na zaplacení jakékoliv sankce či újmy či jakékoliv částky.
c) Dodavatel může pověřit zhotovením Zakázky jinou osobu. V takovém případě však plně odpovídá Zadavateli za zhotovenou Zakázku tak, jako by ji zhotovil sám.
d) Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky, které jsou způsobené povahou Zadavatelem dodaných podkladů nebo požadovaných postupů nebo případnou nedostatečnou součinností ze strany Zadavatele. Pokud se Zadavatel nezúčastní kontrolních výstupů a korektur, Dodavatel rovněž neodpovídá za vady Zakázky spočívající v odlišné barevnosti tiskovin nebo spočívající v moaré (rušivý optický efekt) na tiskovinách, pokud nebude dodán kontrolní certifikovaný nátisk.
e) U Zakázky na výrobu a potisk papírové nebo vliesové tapety (tapeta z netkané textilie) je Dodavatel poté, co byla uzavřena smlouva na Zakázku a Zadavatel zaslal Dodavateli data k tisku, oprávněn od smlouvy na takovou Zakázku odstoupit (např. z důvodu nevhodnosti motivu, u něhož nelze se 100% přesností spasovat motiv).
2) Další povinnosti Zadavatele:
2
a) Zadavatel je povinen poskytnout Dodavateli k provedení sjednané Zakázky potřebnou součinnost (zejména předat Dodavateli zadání ve formě písemných podkladů, případně na Dodavatelem schváleném přenosném nosiči dat, pokud je to nezbytně nutné, na vyžádání Dodavatele se účastnit kontrolních výstupů, barevných náhledů a korektur Zakázky apod.). Zadavatel je povinen poskytnout Dodavateli součinnost do konce nejbližšího pracovního dne po žádosti Dodavatele, není-li požadována jiná doba poskytnutí součinnosti nebo není-li s ohledem na sjednanou dobu zhotovení Zakázky potřeba poskytnout součinnost dříve. Neposkytne-li Zadavatel Dodavateli včas potřebnou součinnost, neodpovídá Dodavatel za vady Zakázky tím způsobené. Na vady Zakázky způsobené neposkytnutím součinnosti Zadavatelem se nevztahuje záruka na Zakázku poskytnutou Dodavatelem. b) Má-li dle Smlouvy či dohody stran Zadavatel vyzvednout hotovou Zakázku u Dodavatele, je povinen zajistit její převzetí ve sjednaném termínu. Nesplní-li Zadavatel svou povinnost uvedenou v předchozí větě a je-li v prodlení s převzetím Zakázky po dobu delší než jeden pracovní den po sjednaném termínu převzetí Zakázky, je povinen zaplatit Dodavateli skladné ve výši 100,-- Kč (a DPH) za každý den, po který byl Zadavatel v prodlení s převzetím Zakázky.
3) Polepy vozidel
a) Objednal-li Zadavatel vedle výroby polepových folií i polep vozidla, je Zadavatel povinen přistavit vozidlo k polepu předem řádně omyté bez použití vosku a s řádně odstraněným starým polepem, neboť ve standardní kalkulaci (pokud není sjednáno jinak) se neobjevuje částka za odstranění starých polepů a lepidla. Nesplní-li Zadavatel svou povinnost uvedenou v předchozí větě, je Dodavatel oprávněn odmítnout polep vozidla (tzn. že Dodavatel v takovém případě není v prodlení s provedením takové Zakázky) a Zadavatel je v takovém případě povinen zaplatit Dodavateli cenu marného výjezdu techniků Dodavatele (ve sjednané, jinak obvyklé výši) k plánovanému polepu vozidel (v případě, že polep byl proveden mimo prostory Dodavatele).
b) Pokud se polep nerealizuje vprostoru určeném Dodavatelem (tzn. pokud je polep vozidla realizován v místě určeném Zadavatelem), musí tento prostor být bezprašný, uzavřený, se stálou teplotou 16°C - 23°C a dostatečně osvětlený, musí tam být přístup k elektrické energii, vodě a sociálnímu zařízení pro techniky, po přistavení vozu musí být kolem vozu min. 1,5 m místa na manipulaci s polepovými foliemi. Nebudou-li splněny podmínky uvedené v předchozí větě, je Dodavatel oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy na takovou Zakázku. Odstoupí-li Dodavatel dle předchozí věty:
-
nemá Zadavatel právo vůči Dodavateli na zaplacení žádné újmy, a
-
je Zadavatel povinen zaplatit Dodavateli cenu výroby polepových folií a cenu výjezdu techniků
ke sjednanému polepu.
V. Dodací podmínky
1) Dodavatel splní svou povinnost provést příslušnou Zakázku jejím řádným dokončením a předáním Zadavateli nebo jím určené osobě.
2) Zadavatel je povinen zajistit převzetí Zakázky v termínu a místě určeném ve smlouvě. V případě, že není toto místo určeno, je za místo převzetí považováno sídlo Dodavatele na adrese Přístavní 27, Praha 7.
3) Není-li ve smlouvě uvedeno něco jiného, je Dodavatel oprávněn předat Zadavateli Zakázku v tištěné podobě.
4) Je-li Zakázka dle dohody stran předávána v elektronické podobě, probíhá předání dat ve sjednané datové podobě a na určeném nosiči dat. V případě, že cena nosiče dat není zahrnuta v ceně Zakázky, zavazuje se Zadavatel tento nosič Dodavateli vrátit nepoškozený nejpozději do 5 pracovních dnů od sjednaného data převzetí Zakázky Zadavatelem nebo ve stejné lhůtě uhradit Dodavateli jeho obvyklou cenu.
5) Zadavatel je povinen potvrdit Dodavateli při předání Zakázky na předávací protokol podpisem převzetí Zakázky a je při tom povinen zkontrolovat počet přebíraných kusů a zjevné vady Zakázky. Zjistí-li Zadavatel při převzetí Zakázky nesprávné množství či zjevné vady Zakázky, je povinen uvést tyto skutečnosti (popisem konkrétních údajů) do předávacího protokolu. Odmítne-li Zadavatel potvrdit převzetí Zakázky na předávacím protokolu, není Dodavatel povinen mu Zakázku předat, přičemž Dodavatel v takovém případě není v prodlení s předáním Zakázky.
6) Odchylka ve sjednaném množství vyhotovení Zakázky o 2% a méně se u nákladů nad 1000 ks nepovažuje za vadu ani za porušení smlouvy a není důvodem k jakékoliv slevě z ceny Zakázky ani k zadržování úhrady ceny Zakázky ani k jiným nárokům Zadavatele.
7) Za převzetí Zakázky Zadavatelem se rovněž považuje předání Zakázky určené třetí osobě, tj. zejm. určenému dopravci, kurýrovi, poště, Zadavatelem určené či zmocněné osobě (např. osobě zajišťující výlep Zakázky). Zadavatel je povinen zajistit, aby třetí osoba podpisem potvrdila převzetí Zakázky na předávací protokol a aby v něm uvedla případné nesprávné množství či zjevné vady Zakázky.
3
Nebezpečí škody na Zakázce přechází na Zadavatele okamžikem předání Zakázky třetí osobě (tj. např. prvnímu dopravci). Dodavatel nenese žádnou odpovědnost za vady Zakázky vzniklé při dopravě Zakázky nebo po jejím převzetí třetí osobou (např. za jakékoliv případné poškození jednotlivých částí Zakázky při přepravě, manipulaci po naložení Zakázky apod.). Náklady na dopravu Zakázky Zadavateli platí Zadavatel ze svého.
8) Jsou-li součástí Zakázky i certifikované nátisky určené pro další tiskové zpracování, je Zadavatel povinen provést kontrolu těchto nátisků vždy nejpozději před zahájením tisku, jinak Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky ani se na Zakázku nevztahuje záruka poskytnutá Dodavatelem.
9) Dodavatel je oprávněn použít při expedici Zakázky finančně zálohované obaly (vratné obaly) – palety.
10) Dodavatel je vlastníkem Zakázky do doby jejího předání Zadavateli.
VI. Platební podmínky
1) Zadavatel je povinen zaplatit sjednanou cenu při předání Zakázky Zadavateli v hotovosti při převzetí Zakázky, není-li ve smlouvě sjednána záloha v plné výši, případně jiný způsob úhrady Zakázky.
2) Má-li Zadavatel (sám nebo prostřednictví třetí osoby) převzít Zakázku u Dodavatele, avšak po oznámení Dodavatele o tom, že Zakázka byla dokončena a připravena k převzetí, Zadavatel Zakázku ve sjednaném termínu nepřevezme a nepřevezme ji ani následující pracovní den od oznámení Dodavatele, je Dodavatel v takovém případě oprávněn vystavit daňový doklad na zaplacení celé ceny Zakázky a Zadavatel je povinen ji v plném rozsahu zaplatit bez ohledu na to, že si Zakázku nevyzvedl (nezajistil její převzetí).
3) Cena za jednotlivé Zakázky je kalkulována podle aktuálního ceníku služeb a prací Dodavatele a Zadavatel je povinen cenu uvedenou v aktuálním ceníku Dodavatele zaplatit, není-li v příslušné smlouvě sjednána jiná cena Zakázky.
4) Není-li výslovně dohodnuto jinak nebo není-li v daňovém dokladu Dodavatele či zálohové faktuře Dodavatele (daňový doklad Dodavatele i zálohová faktura Dodavatele dále také jen „faktura Dodavatele“) uvedeno jinak, činí splatnost faktur Dodavatele 14 dní od sjednaného dne převzetí Zakázky Zadavatelem a Zadavatel je povinen ji v této lhůtě splatnosti Dodavateli zaplatit, a to i tehdy, pokud si hotovou Zakázku ve sjednaném termínu nevyzvedl (nezajistil její převzetí).
5) Faktura Dodavatele je považována za zaplacenou dnem připsání příslušné částky na bankovní účet Dodavatele.
6) Dodavatel a Zadavatel se mohou dohodnout na zálohovém placení plnění předmětu Zakázky.
7) V případě prodlení s placením faktury Dodavatele je Zadavatel povinen zaplatit úrok z prodlení 0,05 % z částky účtované ve faktuře Dodavatele za každý den prodlení Zadavatele s jejím zaplacením. Po zaplacení úroku z prodlení vystaví Dodavatel fakturu na zaplacený úrok z prodlení.
8) Není-li ve smlouvě uvedena DPH, je Dodavatel povinen v souladu s příslušnými právními předpisy účtovat k ceně Zakázky navíc DPH platnou ke dni předání Zakázky Zadavateli a Zadavatel je povinen ji Dodavateli zaplatit.
9) Zadavatel je povinen zaplatit Dodavateli přiměřené zvýšení sjednané ceny Zakázky, a to zvýšení v obvyklé výši, objeví-li se při provádění Zakázky potřeba provést činnost, kterou nebylo dle informací od Zadavatele a dostupných informací důvodné v době sjednávaní Zakázky očekávat.
10) U nového Zadavatele požaduje Dodavatel při prvních 3 Zakázkách platbu v hotovosti při převzetí Zakázky nebo ve formě 100% zálohy na základě zálohové faktury nebo platbu na dobírku a Zadavatel s tímto způsobem uhrazení Zásilky souhlasí s zavazuje se Zakázku Dodavateli takto uhradit.
VII. Vady Zakázky, vytčení vad Zakázky, záruka na Zakázku a záruční podmínky
1) Nebude-li v potvrzeném předávacím protokolu o předání Zakázky uvedeno nesprávné množství kusů Zakázky nebo nebudou-li v takovém předávacím protokolu uvedeny zjevné vady, platí, že Zakázka byla Dodavatelem zhotovena a předána Zadavateli řádně, tj. bez vad a ve správném (sjednaném) množství. To platí i tehdy, bude-li Zakázka předávána určené třetí osobě, která potvrdí předávací protokol.
2) Vady Zakázky, které nebylo možné zjistit při předání Zakázky, ale lze je zjistit při instalaci Zakázky, je Zadavatel povinen vytknout (dále také jen „reklamovat“) u Dodavatele ihned při instalaci Zakázky (neboť právě tehdy je možné operativně řešit takovou případnou vadu Zakázky bez dalších zbytečných vícenákladů), nejpozději však do jedné hodiny po instalaci Zakázky. Pokud je Zakázka instalována prostřednictvím třetí osoby, je Zadavatel povinen zajistit, aby tuto povinnost splnila tato třetí osoba. Nebude-li splněna reklamační lhůta uvedená výše v tomto čl. VII. odst. 2. těchto Podmínek, platí, že Zakázka nemá vady.
4
3) Skryté vady Zakázky je Zadavatel povinen reklamovat u Dodavatele písemně nejpozději do pěti dnů ode dne, kdy se skrytá vada projevila nebo kdy ji Zadavatel při vynaložení dostatečné péče mohl zjistit, nejpozději však do jednoho měsíce od převzetí Zakázky. Nebude-li splněna kterákoliv reklamační lhůta uvedená výše v tomto čl. VII. odst. 3. těchto Podmínek, platí, že Zakázka nemá skryté vady.
4) Zadavatel není oprávněn reklamovat vady Zakázky (a nemá tedy žádná práva vyplývající z vad Zakázky) a Dodavatel není povinen vady Zakázky odstranit ani nemá jiné povinnosti vyplývající z vad Zakázky, pokud dle těchto Podmínek platí, že Zakázka nemá vady.
5) Dodavatel poskytuje na zhotovenou Zakázku Zadavateli záruku v délce sjednané ve smlouvě. Není-li záruka v rámci konkrétní Zakázky sjednána, Dodavatel záruku neposkytuje. Záruka poskytnutá Dodavatelem Zadavateli na konkrétní Zakázku se však nevztahuje na případy uvedené v těchto Podmínkách (např. v případě nesplnění záručních podmínek Zadavatelem nebo nesplněním jiných povinností Zadavatele uvedených v těchto Podmínkách apod.).
6) Po dobu záruky Dodavatel odpovídá za to, že Zakázka bude způsobilá k obvyklým účelům a že si zachová obvyklé vlastnosti.
7) Byla-li poskytnuta záruka, pak vadu Zakázky, která se u Zakázky projeví v záruční době, je Zadavatel povinen reklamovat u Dodavatele písemně nejpozději do pěti dnů ode dne, kdy se vada projevila nebo kdy ji Zadavatel při vynaložení dostatečné péče mohl zjistit. Nebude-li splněna reklamační lhůta uvedená vpředchozí větě, platí, že Zakázka nemá takovou vadu ze záruky. Zadavatel není oprávněn reklamovat vadu Zakázky z poskytnuté záruky (a nemá tedy žádná práva vyplývající ze záruky) a Dodavatel není povinen vadu Zakázky z poskytnuté záruky odstranit ani nemá jiné povinnosti vyplývající ze záruční vady Zakázky, pokud dle těchto Podmínek platí, že Zakázka nemá vady.
8) Je-li Zadavatel v prodlení se zaplacením ceny Zakázky či její části, nemá práva vyplývající z jakékoliv vady Zakázky (tj. ani ze záruční vady Zakázky) a Dodavatel nemá žádné povinnosti vyplývající z jakékoliv vady Zakázky, a to až do doby úplného zaplacení ceny Zakázky vč. úroků z prodlení.
9) Zadavatel se vzdává svého práva reklamovat jakékoliv vady Zakázky ve lhůtě šesti měsíců od převzetí Zakázky dle ust. § 1921 odst. 1 druhá věta občanského zákoníku.
10) Bude-li reklamace jakékoliv vady Zakázky uznána jako oprávněná, má Zadavatel právo na bezplatné odstranění reklamované vady opravou Zakázky, a není-li to možné, na bezplatné odstranění reklamované vady dodáním nové Zakázky či její vadné části, jiná práva z titulu jakýchkoliv vad Zakázky Zadavatel nemá, nedohodnou-li se strany v konkrétním případě jinak. Zadavatel se vzdává práva na jiná práva z titulu vad Zakázky, zejm. se vzdává práva na slevu z ceny Zakázky a práva na odstoupení od smlouvy na Zakázku.
11) Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky (a to ani vady Zakázky, na niž byla poskytnuta záruka a vady se objevily v době trvání záruční doby), pokud byl Zadavatel Dodavatelem předem upozorněn na nevhodnost jeho požadavků vzhledem k budoucímu užití Zakázky. Dodavatel je oprávněn požadovat písemné prohlášení od Zadavatele, že Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky způsobené nevhodností požadavků Zadavatele vzhledem k budoucímu užití Zakázky.
12) Polepy
a) Byla-li poskytnuta záruka, pak Dodavatel neposkytuje záruku na Zakázku ani neodpovídá za vady Zakázky spočívající v polepech vozidel reklamními foliemi, pokud mají v případě takové Zakázky vozidla poškozený nebo korodující lak na karoserii. Sjednají-li tak strany ve smlouvě, poskytuje Dodavatel záruku na Zakázku spočívající v polepech vozidel reklamními foliemi, avšak jen tehdy, pokud mají v případě takové Zakázky vozidla nový lak na celé karoserii. Byla-li poskytnuta záruka, pak u Zakázky spočívající v polepech vozidel reklamními foliemi neposkytuje Dodavatel záruku ani neodpovídá za vady Zakázky na polep celého vozidla v případě, kdy je poškozen nebo zkorodován lak pouze na části karoserie vozidla.
b) Poskytnutá záruka na Zakázku spočívající v polepu vozidla reklamními foliemi platí pouze při splnění těchto záručních podmínek: (i) Pro správné vyzrání lepidla je Zadavatel povinen ponechat polepený vůz v polepovém prostoru min na dobu 10-ti hodin. Bude-li polepené vozidlo z polepového prostoru odvezeno dříve, záruka se na takový polep vozu nevztahuje (ii) Byla-li polepová folie na vozidle nesprávně ošetřována. Informace o správném ošetřování folie je součástí předávacího protokolu k vozu a Zadavatel je povinen polepovou folii správně podle předané informace ošetřovat a je s tímto postupem srozuměn. (iii) V případě mechanického nebo chemického poškození polepové folie.
V případě, že nebudou splněny tyto záruční podmínky, neodpovídá Dodavatel za vady Zakázky, a to ani na záruční vady Zakázky, které se projevily v záruční době.
13) Exteriérové instalace
5
V případě, že Dodavatel poskytl záruku na Zakázku, se záruka Dodavatele vztahuje pouze na výlepy samolepících folií v exteriéru, pokud byly uskutečněny při venkovní teplotě 10°C - 26°C, jinak se záruka na takovou Zakázku nevztahuje a Dodavatel v takovém případě neodpovídá za záruční vady takové Zakázky.
14) Instalace Zakázky na konečný nosič
Je-li u Dodavatele sjednána i instalace Zakázky na její konečný nosič, vztahuje se záruka poskytnutá Dodavatelem pouze na případy, kdy Zadavatel umožní Dodavateli takový předchozí monitoring plochy, při němž bude možné zjistit členitost plochy, vlhkost v místnosti, savost plochy, homogenitu plochy, rovinnost plochy, stáří plochy a kyselost plochy (dále také jen „monitoring plochy“) a na základě doporučení Dodavatele a následné dohody stran dojde k úpravě plochy na náklady Zadavatele. Nebudou-li splněny podmínky uvedené v předchozí větě, Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky instalované na takovou plochu. Zadavatel dále bere na vědomí, že tyto okolnosti mohou mít vliv na již dříve odsouhlasenou finální kalkulaci Zakázky, a nedojde-li v takovém případě k dohodě stran o změně ceny Zakázky, je Dodavatel oprávněn od smlouvy na Zakázku odstoupit a Zadavatel je povinen zaplatit v takovém případě Dodavateli jím vynaložené náklady ve výši sjednané ceny Zakázky či její odpovídající části. Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky ani za škodu, pokud byly vady Zakázky či škoda způsobeny skrytou vadou stěn (omítek, zdiva atp.). Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky (vylepené tapety) v případě, že instalaci Zakázky na její konečný nosič (povrch), provedla jiná osoba (tj. pokud ji neprovedl sám Dodavatel).
15) Rozměry a povrch při instalacích
Dodavatel neodpovídá za vady Zakázky, a to ani v případě, že předtím poskytl Zadavateli záruku na Zakázku, pokud v rozporu s požadavkem Dodavatele nebyl proveden dostatečný monitoring ploch, na kterých má být instalována Zakázka nebo pokud rozměry plochy dodané Zadavatelem či jím pověřenou osobou byly nepřesné. V případě dle předchozí věty neodpovídá Dodavatel za vady Zakázky ani za vady ze záruky projevené v záruční době, pokud byla Zakázka instalována na nevhodný materiál nebo pokud Zadavatel neposkytl správné a přesné informace o takovém povrchu, neboť vlastnost plochy a správné informace o vlastnostech plochy určené pro Zakázku mají značný vliv na správnou volbu materiálu.
16) Odpovědnost při instalaci Zakázky
Pokud Dodavatel neinstaluje (tj. zejm. nevylepuje či jinak nezpracovává) Zakázku, neodpovídá Dodavatel za vady Zakázky, a to ani za vady ze záruky Zakázky projevené v záruční době, pokud byly vady způsobeny nevhodnou či chybnou instalací Zakázky na konečný nosič Zakázky.
17) Přirozené vlastnosti materiálů
Dodavatel vyrábí velkoplošné Zakázky na kvalitních velkoplošných materiálech (technologiích) svysokým rozlišením, které však mají své přirozené vlastnosti a jsou určeny pro pohledové vzdálenosti počínaje 1 metrem a více. Každý druh materiálu má jiné fyzikální vlastnosti (savost, hrubost povrchu atd.) Drobné nedostatky takového velkoplošného materiálu viditelné pouze zblízka (tj. ze vzdálenosti menší než 1 metr nebo např. pod lupou) nejsou vadou velkoplošné Zakázky a nelze je reklamovat. Nesouhlasí-li Zadavatel s kvalitou Zakázky, je oprávněn si na své náklady nechat vyhotovit znalecký posudek na Zakázku soudním znalcem zpříslušného oboru (tiskařství – polygrafie), což však není důvodem pro prodlení Zadavatele s placením ceny Zakázky. V případě uvedeném výše vtomto odstavci je Zadavatel povinen zaplatit cenu Zakázky vždy vtermínu uvedeném ve faktuře Dodavatele.
VIII. Odpovědnost za škodu
1) Zanikne-li závazek provést Zakázku z důvodů, na straně Zadavatele, je Zadavatel povinen Dodavateli uhradit náklady (vč. práce), které do té doby Dodavateli vznikly při zhotovení Zakázky či v souvislosti s ní, jakož i vedle toho nahradit škodu tím Dodavateli vzniklou. Úhrada nákladů je omezena cenou Zakázky, není-li ujednáno jinak nebo není-li v těchto Podmínkách jinde uvedeno jinak.
2) V případě, že Zadavateli vznikne škoda v důsledku porušení povinností Dodavatele, má Zadavatel nárok na náhradu škody. Výše náhrady této škody je omezena výší ceny Zakázky, není-li stranami v konkrétním případě sjednáno jinak. Zadavatel nemá právo na zaplacení té části náhrady škody způsobené Dodavatelem Zadavateli vsouvislosti se Zakázkou, která převyšuje svou výší cenu Zakázky (bez DPH).
3) Dodavatel neodpovídá za jakékoliv škody vzniklé v důsledku použití jím dodaných dat či zhotovených filmů, neboť Zadavatel je povinen je před jejich dalším použitím (zejména před zahájením tisku) nebo jejich poskytnutí dalšímu subjektu, ihned řádně zkontrolovat.
IX. Autorská práva
6
1) Zadavatel prohlašuje, že jím předané podklady netrpí právními vadami a že disponuje příslušnými autorskými právy v rozsahu požadované Zakázky.
2) Vzhledem k tomu, že Dodavatel nemá možnost ověřit si skutečnosti uvedené v předchozím odstavci, zavazuje se Zadavatel odškodnit Dodavatele v případě, že Dodavatel bude nucen v důsledku porušení povinností Zadavatele plnit třetí straně. Na toto odškodnění se nevztahují žádná omezení.
3) Není-li ve smlouvě sjednáno něco jiného, potom součástí plnění v rámci Zakázky nejsou žádné autorskoprávní ani licenční ujednání.
X. Obchodní tajemství
1) Veškeré informace, které jedna ze smluvních stran získá o druhé smluvní straně a které nejsou běžně dostupné, jsou obchodním tajemstvím druhé smluvní strany a jsou považovány za důvěrné.
2) Obchodní tajemství tvoří konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné a v příslušných obchodních kruzích běžně nedostupné skutečnosti, které souvisejí se závodem a jejichž vlastník zajišťuje ve svém zájmu odpovídajícím způsobem jejich utajení. Obchodním tajemstvím se tak rozumí zejména podklady, výkresy, znalosti, postupy, ceny prací, materiálu a služeb (pokud nejsou jednou smluvní stranou zveřejněny např. v ceníku), obsah uzavřených smluv a další obchodní a provozní údaje.
3) Za účelem ochrany obchodního tajemství se obě strany zavazují, zdržet se jakéhokoliv jednání nebo i opomenutí, kterým by způsobily porušení obchodního tajemství druhé strany. Zejména nebudou poskytovat bez předchozího písemného schválení třetí osobě žádné informace, které získaly nebo získají při obchodních jednáních stran či v souvislosti s plněním úkolů týkajících se Zakázek a jednání o nich. Obě strany prohlašují, že nebudou důvěrné informace využívat jinak, než pro splnění svých povinností při jejich spolupráci při uskutečňování Zakázek. Za porušení obchodního tajemství se nepovažuje případ, kdy smluvní strana sdělí obchodní tajemství osobám, které mají zákonnou povinnost mlčenlivosti (advokátům, daňovým poradcům apod.), nesmí je však zprostit této mlčenlivosti, nebo v případě, kdy je tyto údaje třeba sdělit úřadu veřejné správy (zejm. úřadům finanční správy) při plnění povinností zaměstnavatele stanovené právními předpisy nebo v nezbytném rozsahu v případě právních sporů smluvních stran.
XI. Adresy, kontaktní osoby, doručování
1) Obě strany jsou povinny stanovit odpovědné pracovníky pro styk s druhou stranou.
2) Veškerá oznámení týkající se změn konkrétních Zakázek, materiály k těmto Zakázkám, oznámení, výpovědi apod. budou zasílány na adresy, které smluvní strany uvedou při jednání o smlouvě na konkrétní Zakázku. Tím není dotčeno právo smluvní strany v případě potíží s doručením zásilky zaslat zásilku i na adresu zapsanou u druhé smluvní strany ve veřejném rejstříku. Za písemné právní úkony učiněné mezi smluvními stranami se považují podepsaná písemná právní jednání/oznámení zaslaná druhé smluvní straně prostřednictvím držitele poštovní licence. Za písemné právní úkony/ oznámení se považují vedle toho také právní úkony/sdělení zaslané druhé smluvní straně prostřednictvím datové schránky, jakož i prostřednictvím e-mailu na kteroukoliv e-mailovou adresu používanou druhou smluvní stranou, a to i když nejsou podepsány uznávaným elektronickým podpisem či jiným elektronickým způsobem, s nímž právní předpisy spojují ověření identity odesílatele.
3) Obě strany jsou povinny zajistit příjem poštovních zásilek doručovaných na uvedené adresy. Za doručení zásilky se podle těchto Podmínek budou proto považovat rovněž případy, kdy pošta zásilku vrátí, neboť adresát se nezdržoval na uvedené adrese a/nebo odmítl zásilku z jakéhokoliv důvodu převzít nebo nebyla zásilka adresátem v úložní době vyzvednuta nebo z jiných důvodů. Dnem doručení bude v takovém případě patnáctý den po odeslání zásilky druhé smluvní straně.
XII. Specifická úprava platící pro Zadavatele, který je spotřebitelem
1) Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo vyrobeno (upraveno) podle požadavků spotřebitele nebo pro jeho osobu. Tímto zbožím je vždy tiskovina, fototapeta, samolepka, fotoobraz apod. vytištěný na základě zadání spotřebitele, jakož i předmět individualizovaný potiskem dle zadání spotřebitele.
2) Odstoupení spotřebitele od smlouvy v případě objednávky učiněné prostřednictvím komunikace na dálku (zejm. e-mailem) nebo v případě smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory, nejedná-li se o smlouvu uvedeno v odst. 1) tohoto článku
2.1. Zadavatel, který je spotřebitelem a objednávku učinil prostřednictvím komunikace na dálku (distančním způsobem) nebo je spotřebitelem a uzavřel smlouvu mimo obchodní prostory dodavatele, má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy končí uplynutím 14 dnů po dni, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží, nebo poslední kus zboží, objedná-li Zadavatel v rámci jedné objednávky
7
více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně, nebo poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí.
2.2. Spotřebitel, který se rozhodne od smlouvy odstoupit, může odstoupit od smlouvy jakýmkoliv jednoznačným prohlášením adresovaným Dodavateli na jeho adresu sídla uvedenou v záhlaví těchto Podmínek (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty na adresu: info@matrixmedia.cz. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty. Spotřebitel je povinen vrátit zboží Dodavateli do 14-ti dnů od odstoupení. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle Dodavateli zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Spotřebitel může odstoupit s použitím Vzorového formuláře pro odstoupení spotřebitele od smlouvy, který tvoří Přílohu č. 2 těchto Podmínek.
2.3. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, je Dodavatel povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Dodavateli došlo oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které Dodavatel na základě smlouvy přijal od spotřebitele, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než Dodavatelem nabízený nejlevnější způsob dodání). Pro vrácení plateb je Dodavatel povinen použít stejný platební prostředek, který spotřebitel použil pro provedení počáteční transakce, pokud spotřebitel výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím spotřebiteli nevzniknou další náklady. Přijaté peněžní prostředky může Dodavatel vrátit až po obdržení vráceného zboží nebo prokáže-li spotřebitel, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
2.4. Zboží je spotřebitel povinen zaslat do sídla společnosti nebo jej zde osobně předat. Spotřebitel ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží.
2.5. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Pokud bude vrácené zboží neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, může Dodavatel nárokovat u Zadavatele náhradu škody.
3) Práva vznikající z vadného plnění Zadavateli, který je spotřebitelem
3.1. Dodavatel odpovídá Zadavateli, který je spotřebitelem, že zboží (dílo) při převzetí nemá vady, zejména Dodavatel odpovídá Zadavateli, že v době, kdy Zadavatel zboží převzal,
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, pro který ji Dodavatel požaduje a s nímž Zadavatel souhlasil,
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci, d) a vedle ujednaných vlastností zboží (dílo):
-
je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
-
zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Zadavatel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Dodavatelem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
-
je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Zadavatel rozumně očekávat, a
-
zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Dodavatel Zadavateli poskytl před uzavřením smlouvy.
3.2. Zadavateli náleží práva z vad zboží (díla) dle § 2165 občanského zákoníku. Zadavatel, který je spotřebitelem, je oprávněn vytknout vadu, která se na zboží projeví, do 2 let od převzetí zboží. Práva zvadného plnění Zadavateli nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním. Vytkl-li Zadavatel vadu zboží oprávněně, po dobu, po kterou nemůže Zadavatel zboží užívat, neběží doba 2 let pro vytknutí vady.
3.3. Zadavatel může vadu zboží uplatnit u Dodavatele (jeho údaje jsou uvedeny v úvodu těchto Podmínek). Požádá-li o to Zadavatel, potvrdí mu Dodavatel v písemné formě informaci o tom, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
3.4. Má-li zboží vadu, může Zadavatel u Dodavatele požadovat podle své volby dodání nového zboží bez vad nebo jeho opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady zboží nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Zadavatele. Dodavatel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
8
3.5. Dodavatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Zadavateli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který Zadavatel zboží koupil. K odstranění vady převezme Dodavatel zboží na vlastní náklady. Zadavatel je povinen zboží po odstranění vady převzít. Nepřevezme-li Zadavatel Výrobek v přiměřené době (tj. do 30 dnů) poté, co jej Dodavatel vyrozuměl o možnosti zboží po opravě převzít, náleží Dodavateli úplata za jeho uskladnění ve výši obvyklé.
3.6. Zadavatel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud: a) Dodavatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil, b) se vada projeví opakovaně, c) vada je podstatným porušením smlouvy, nebo d) je z prohlášení Dodavatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zadavatele. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, který Zadavatel obdržel. Zadavatel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada Výrobku nevýznamná. Odstoupí-li Zadavatel od smlouvy, vrátí mu Dodavatel zaplacenou cenu bez zbytečného odkladu, co zboží obdrží nebo co mu Zadavatel prokáže, že zboží odeslal Zadavateli. Dokud Dodavatel nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí Zadavatel platit dosud neuhrazenou cenu zboží nebo jeho část.
3.7. Uplatní-li Zadavatel právo z vadného plnění, potvrdí mu Dodavatel v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i příp. provedení opravy a dobu jejího trvání.
4) Se stížnostmi a návrhy na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelských sporů se může Zadavatel, který je spotřebitelem, obrátit na Českou obchodní inspekci IČO 00020869, se sídlem Praha 2, Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, www.coi.cz. Zadavatel, který zakoupil zboží přes internet má právo se v případě sporu s Dodavatelem obrátit také na Evropskou platformu pro řešení spotřebitelských sporů on-line, https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
5) Na Zadavatele, který není spotřebitelem, se ustanovení tohoto článku nepoužijí.
XIII. Ostatní ustanovení
1) Pokud není sjednáno stranami jinak nebo pokud tyto Podmínky nestanoví jinak, řídí se právní vztahy mezi Dodavatelem a Zadavatelem českým právem, a to zejm. příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Zadavatel a Dodavatel tímto vylučují aplikaci těch ustanovení občanského zákoníku, která jsou v rozporu s těmito Podmínkami.
2) Jestliže některé ustanovení těchto Podmínek bude shledáno nebo se stane neplatným, není tím dotčena platnost těchto Podmínek jako celku.
3) Tyto Podmínky platí mezi stranami pro každou smlouvu, objednávku, poptávku, nabídku, předávací protokol, nesjednají-li smluvní strany výslovně jinak. Podpisem či potvrzením každé smlouvy, objednávky, poptávky, nabídky či předávacího protokolu vyjadřuje Zadavatel souhlas stěmito Podmínkami, přičemž tyto Podmínky se tak stávají závaznými pro veškeré (i další) obchodní vztahy (smlouvy, objednávky) Dodavatele a Zadavatele.
4) Změny smluv, potvrzených objednávek či těchto Podmínek lze činit pouze v písemné formě.
5) Dodavatel má právo jednostranným úkonem měnit tyto Podmínky. Oznámení o změně Podmínek se děje uveřejněním na internetových stránkách Dodavatele a v provozovně Dodavatele. Změny těchto Podmínek se nevztahují, na již uzavřené smlouvy.
6) Odpověď strany podle § 1740 odst. 3 občanského zákoníku s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky na uzavření smlouvy na konkrétní Zakázku, ani když podstatně nemění podmínky nabídky.
XIV. Zálohování dat
1) Veškerá Zadavatelem dodaná tisková data zálohuje Dodavatel po dobu 30 dnů od sjednaného data předání Zakázky, u polepů dopravních prostředků po dobu 6 měsíců od sjednaného data předání Zakázky. Požaduje-li Zadavatel archivaci dat delší, než je výše uvedeno, je Zadavatel povinen zaplatit Dodavateli jednotnou částku 150,- Kč (a DPH) za jednu Zakázku.
XV. Účinnost
1) Tyto Všeobecné obchodní a výrobní podmínky vstupují v účinnost dnem 15.5.2023.